Opis

4222 Ro-Pax

Opis Projektu

Projekt koncepcyjny, pierwszego z trzech promów typu Ro-Pax, przygotowany przez biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting dla spółki Polskie Promy.

Typ statku przeznaczony do przewozu zarówno ładunków samochodowych (Ro-Ro, od ang. Roll-on/Roll-off), jak i pasażerów (Pax, skrót od ang. passengers).

Zaprojektowane promy będą napędzane czterema silnikami dwupaliwowymi (LNG/Diesel) ze wspomaganiem bateryjnym w układzie hybrydowym. To innowacyjne podejście znacznie zmniejszy emisję CO2 - o około jedną czwartą w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami.

Statki będą miały całkowitą długość 195,6 m i będą mogły przewozić 400 pasażerów. Długość linii ładunkowej to 4100 m. Promy będą kursować między portem w Świnoujściu a portem Ystad w Szwecji.

 

4222-WIZ_2023-09-271.png
Parametry Główne

Cechy

  • Cztery silniki LNG ze wspomaganiem bateryjnym w układzie hybrydowym
  • Cztery pokłady samochodowe zapewniające płynny załadunek i rozładunek (bezpośredni dostęp, od rufy i dziobu, do dwóch pokładów oraz czterech wewnętrznych ramp składanych) 
  • Dwa pędniki azymutalne na rufie oraz dwa stery strumieniowe na dziobie zapewniające lepsze manewrowanie w portach

Inne Parametry

  • Załoga 50 osób
  • Pasażerowie 400 osób
  • Długość Linii Ładunkowej 4100 m

Klasa

DNV

+1A Ferry (A), Gas fuelled LNG, ICE (1B), BWM(T), Clean, Comf(V-2), E0, BIS, Battery (Power) , Shore power, SRtP, LCS


Parametry główne

  • Typ Statku: Ro-Pax
  • Długość całkowita: 195,60 m
  • Szerokość (max): 32,20 m
  • Wysokość do pokładu głównego: 9,50 m
  • Zanurzenie projektowe: ok. 6,30 m
  • Prędkość maksymalna: 19 węzłów

Zobacz również: PROJEKTY