Opis

Salish Raven

Opis Projektu

Trzecia jednostka z serii trzech promów dwustronnych zasilanych LNG (skroplonym gazem ziemnym) zamówionych przez kanadyjskiego armatora BC Ferries.

Pierwszy typ promów zasilanych LNG operujących w cieśninie Gergoia Strait będącej częścią morza Salish (stąd nazwa klasy jednostek - Salish class) pomiędzy Powel River a Comox.

Jednostki w hołdzie rdzennym mieszkańcom rejonu morza Salish, zostały ozdobione wzorami wykonanymi przeze trzech artystów nawiązującymi do totemów i sztuki plemion zamieszkujących Kolumbię Brytyjską.

Zakres prac RMDC

  • Projekt koncepcyjny przygotowany w odpowiedzi na przetarg publiczny
  • Projekt bazowy i techniczny
  • Projekt roboczy
  • Nadzór w trakcie budowy
  • Dokumentacja zdawcza i instrukcje użytkowania

Cechy

  • Agregaty Dual Fuel (DF) zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG) lub MGO
  • Możliwość bunkrowania z pokładu ro-ro lub z zewnątrz jednostki
  • Elastyczny układ napędowy diesel-electric
  • Dwa pokłady samochodowe wyposażone w efektywny system ro-ro - pozwalające na sprawny ładunek i rozładunek

Inne Parametry

  • Załoga 16 osób
  • Pasażerowie 584 osoby
  • Auta 145 samochodów osobowych (AEQ) lub
  • 4 samochody ciężarowe + 10 CVC + 100 samochodów osobowych (AEQ)

Klasa

Lloyd’s Register of Shipping (LRS)

+100A1 Passenger and Vehicle Ferry, ‘Strait of Georgia Service’ + LMC, GF, CCS,
Environmental Protection: ECO, A, GW, NOx2, P, R, DIST, Sox

Descriptive note: IHM/Green Passport , PCAC(33)


Parametry główne

  • Nazwa jednostki Salish Raven
  • Armator BC Ferries
  • IMO 9750294
  • Typ jednostki Prom dwustronny
  • Długość całkowita 107,0 m
  • Szerokość 23,5 m
  • Wysokość do pokładu głównego 6,6 m
  • Prędkość 16,0 w
  • Wyporność ok. 2500 t
  • Stocznia Remontowa Shipbuilding S.A., Gdańsk, Polska
  • Nr budowy 615/3
  • Rok budowy 2017
  • Nr projektu RMDC 2990

Jednostki siostrzane: