Opis

Cindy Tide

Opis Projektu

Dziesiąty statek z serii 23 jednostek typu AHTS (Anchor Handling Tug & Supply Vessel), których budowę rozpoczęto w 2004 roku, dostarczonych różnym armatorom na świecie.

Jednostka zaprojektowana do zaopatrywania platform i pracy przy instalacjach offshore polegającej na obsłudze kotwic oraz dostarczaniu zaopatrzenia na nieograniczonych i płytkich wodach.

Zakres prac RMDC

  • Projekt techniczny
  • Projekt roboczy
  • Nadzór w trakcie budowy
  • Dokumentacja zdawcza oraz instrukcje użytkowania

Cechy

  • System dynamicznego pozycjonowanoa klasy DP-2
  • 7460 kW zainstalowanej mocy
  • Dwie nastawne śruby napędowe w dyszy (CPP)
    - niezawodne rozwiązanie napędowe do dynamicznego pozycjonowania
  • Hydraulicznie sterowane szczęki i pachoły holownicze
    (Shark jaws & towing pins)
  • Dźwig pokładowy z ramieniem electro-hydraulicznym 2 t @ 9,8 m
  • Wsparcie dla zdalnie sterownych pojazdów podwodnych ROV
    - (Remotely operated underwater vehicle)

Inne Parametry

  • Załoga 28 + 1 osoba
  • Powierzchnia pokładu 1000 t
  • Uciąg na palu 420 m2
  • Uciąg na palu 120 t
  • Rolka rufowa 450 t
  • Wciągarka hydrauliczna 300 t

Klasa

American Bureau of Shipping (ABS)

+1A (E), OSV AH, +AMS, +DPS-2, +FFV Class 1, Towing Vessel


Parametry główne

  • Nazwa jednostki Cindy Tide
  • Armator Tidewater Marine LLC
  • IMO 9421702
  • Typ jednostki AHTS
  • Długość całkowita 70,0 m
  • Szerokość 15,5 m
  • Wysokość do pokładu głównego 6,6 m
  • Prędkość 14,0 w
  • Wyporność ok. 4 030 t
  • Stocznia Stocznia Północna S.A., Gdańsk, Polska
  • Nr budowy 844/8
  • Rok budowy 2008
  • Nr projektu RMDC 1674/8